Testiraj MINI – Mini Cooper All4 Countryman S

Največja Mini testna vožnja, ki jo organizira A-Cosmos avto hiša BMW v Ljubljani, je v polnem teku. Seveda jaz ne bi bil jaz, če se ne bi prijavil za testno vožnjo. Najprej je bilo potrebno dobiti prosti termin. Čakanje se je zaključilo naslednji dan, ko sem lahko izbiral med tremi termini. Izbral sem vikend termin, za katerega smo že v osnovi imeli namen it proti obali.

Mini Cooper All4 S Countryman - Slovenija - Testiraj Mini

Prvi vtis:
Mini Cooper All4 Countryman S je prej maxi kot mini. Glede na to, da smo vajeni Minijev kot res majhnih avtomobilov, Countryman ne spada med tako mini Minije. Ob bok bi ga lahko postavili kakšnemu avtomobilu iz družine karavanov. Nič kaj mini Mini namreč v dolžino meri nekaj čez 4m in v višino skoraj 1,6m. Gre za lepo oblikovanega ter z lepimi dizajni okrašenega podaljšanega Minija s petimi vrati in s stalnim pogonom na vsa 4 kolesa. Avto na prvi pogled zgleda bikast, mišičast, ampak takšen Mini pač je.

Notranjost:
Že ob prevzemu ključa Minija veš, da to ne bo čist navaden avto, ampak bo tudi v notranjosti poseben. Ključ namreč deluje kakor pametna kartica, katerega se vtakne v režo zraven gumba za vžig avtomobila. Takoj ko se usedeš v Minija, ti v oči pade ogromen števec, ki se nahaja na sredi armaturne plošče. Sredi samega števca je ogromen zaslon, ki prikazuje radijske postaje in ostale informacije, ki jih želite videti. Testni model Minija je imel tudi navigacijo, ki je delovala brez problema. Upravljanje z medijskimi dodatki na zaslonu je postavljeno na sredinsko konzolo tik za menjalnikom, kjer se nahaja majhen joystick in dva vrtljiva gumba. Navaditi se je bilo treba, da je za začetek potrebno zavrteti vrtljiv gumb v levo, tako si se lahko začel pomikati po meniju navzdol. Najbrž so s tem ohranili nekaj britanskega.

 Mini Cooper All4 S Countryman - Interior - Teddy's Blog - Testiraj Mini
Celoten izgled Minija sloni na krogih in stikalih, ki spominjajo na stikala v pilotski kabini na letalu. Gumbi za pomik stekel spredaj in zadaj se nahajajo na sredinski konzoli tik pod kontrolami za avtomatsko klimo, ki je bila kos tej tropski vročini. Po nekaj kilometrih vožnje in pri popoldanskem nizkem soncu sem ugotovil pomanjkljivost senčnikov za vetrobransko steklo. Senčnika na voznikovi in sovoznikovi strani sta namreč tako kratka in majhna, da zgoraj ne prekrijeta vetrobranskega stekla, če ju popolnoma iztegneš. Zadevo se da rešiti s povišanjem sedeža. Motil pa me je pogled v desno stransko ogledalo, saj so ogledala postavljena malenkost prenizko in tako na desni strani že tako majhnega ogledala sploh ne vidiš spodnjega roba, saj ga zakriva rob sovoznikovih vrat.

Vožnja:
Model testnega Minija je bila različica S, kar pa ne pomeni small, kot velikost, ampak spet pomeni maxi, saj gre za dodatno opremo Sport, ki Miniju doda karakter športnika. 185 konjskih moči je bilo kos vsakemu klancu na avtocesti proti Primorski. Tudi v 6. prestavi se Mini ni spotil ali zadihal, ampak se je že z rahlim pritiskom na pedal za plin odzval in poskočil. Med vožnjo avto res leži na cesti in za volanom imaš občutek, da je vse pod kontrolo. Z možnostjo vklopa dodatne funkcije SPORT pa začutiš kako volan in njegovo premikanje postane trše in odzivnejše. To se da čutiti tudi na podvozju, saj je vsak stik na naših čudovitih avtocestah in vsako razpoko na krasnih regionalnih cestah dobro čutiti tudi v kabini. Mini je res divji in poskočen. Kar se tiče vožnje po neasfaltiranem terenu v klanec, se Mini najbolje odreže v prvi prestavi in po pritisku na plin pod kolesi dobesedno požira vsak kamen na neasfaltirani cesti. Oprijem in lega sta odlična. Tudi ob polnem pritisku na plin lepo porazdeli moč po vseh kolesih in zagrabi brez zdrsavanja koles, kar pomeni, da ESP deluje tako kot mora.

Mini Cooper All4 S Countryman - Teddy's Blog - Testiraj Mini

Čeprav ima v imenu Countryman, ga ne bi štel kot pravega terenca, saj je od tal dvignjen le 15 cm, kar se na večjih in višjih brezpotjih lahko kar hitro izkaže za prenizko.

Udobje:
Testni Mini je bil opremljen s črnimi usnjenimi sedeži in ko se vsedeš v avto, ki je stal v garaži ali v senci, sploh ni nobenih težav. Kadar pa avto stoji na soncu na dan, ko so doseženi temperaturni rekordi, pa zna biti malenkost neprijetno. Za moje pojme, bi bilo belo usnje primernejše :) Moja boljša polovica je imela na sopotnikovem sedežu nekaj težav z nastavitvijo vzglavnika, vendar se je potem nekako uspela namestiti in sprijazniti z njegovo pozicijo. Tudi na zadnjih sedežih je bilo dovolj prostora, majhen problem pa se je pojavil, ko so se na zadnji klopi stiskali trije. Vožnja je udobna, vendar zaradi športnega podvozja in 18″ nizkih pnevmatik na nekaterih neravnih delih slovenskih cest, kar trda. Če se vam slučajno zgodi in zapeljete preko kakšne luknje ali razpoke na cestišču, boste v kabini zaslišali kar glasen ropot vzmetenja. Če povzamem: udobje je v Miniju zagotovljeno, saj je potrebno vzeti v zakup to, da je šlo na testiranju za šport opremo in podvozje.

Mini Cooper All4 S Countryman - 18" Wheels - Teddy's Blog

Prtljažnik:
Glede na to, da gre za Minija, bi na prvi pogled rekel, da ima za svojo serijo kar velik prtljažni prostor. Ko pa ga začneš polniti s potovalkami, se kar hitro izkaže, da mu vseeno manjka nekaj dodatnih litrov prtljažnega prostora. Ob postavitvi hladilne torbe, dveh potovalk, dveh nahrbtnikov in nekaj vrečk z brisačami ter čevlji se je prtljažni prostor hitro zapolnil. Govorim tako, kakor da bi na izlet odšla štiri članska družina. En nahrbtnik je moral družbo delati potnikoma na zadnjih sedežih, saj zanj v prtljažniku ni bilo več prostora. Morda pa je tudi odvisno, koliko prtljage boste vi vzeli na izlet ali na dopust? Kljub temu še vedno trdim, da nekaj dodatnih litrov ne bi škodilo. Sem pa slišal, da kmalu pride ven novi Countryman, ki bo še večji od tega in sicer za 20 cm daljši. Morda pa le niso zastonj na strehi tudi strešne sani. Obstaja namreč kup dodatne opreme, ki jo lahko pritrdite na streho vašega Minija.

Cena in poraba:
Cena testnega vozila je znašala 37.592,00 €. Cena je astronomsko visoka. Se strinjam, res dobiš za takšen denar pravega karavana ali celo enoprostorca ali terenca, ki ima morda nekaj več prostora in še kaj več opreme. Vendar vsa kakovost izdelave in detajlov Minija bi te lahko kar hitro prepričala in odtehtala visoko ceno. Mini je le Mini in Mini je legenda, čeprav je Countryman daleč od mini avtomobila, ima še vedno prepoznavno obliko. Testni Mini je bil različica bencinskega motorja s kapaciteto 1.6l in 185 konjskimi močmi. Trenutna poraba na avtocesti se je gibala med 5 in 9 l/100km, povprečna poraba pa je obvisela nekje pri 8,9l/100km. Da si lažje prestavljate to porabo je potrebno povedati, da je cel čas vožnje bila prižgana tudi klimatska naprava. Glede na porabo bi rekel, da ima morda malenkost majhen rezervoar za gorivo. Ta naj bi držal malo manj kot 50L. Čeprav je ob današnjih cenah bencina tudi 50l popolnoma dovolj :) K manjši porabi pa bi naj pripomogla tudi funkcija Stop&Go, kar pomeni, da se avto v kolikor se približate koloni ali rdeči luči na semaforju, ugasne. Motor se prižge v trenutku, ko ponovno pohodite sklopko in prestavite v prvo. Vžig ne vzame niti sekunde, zato lahko kljub tej funkciji normalno hitro odpeljete, ko se vam prikaže zelena na semaforju.

Mini Cooper All4 S Countryman back - Teddy's blog - Testiraj Mini

In še povzetek:
Če vse skupaj povzamem je Mini Countryman čudovit avto, ki želi biti vozen tako na avtocesti, kakor na brezpotjih. Prav tako ga lahko z dodatno črko S v imenu odpeljete na kakšno bližnje dirkališče in tam preizkusite vse njegove športne lastnosti. Vožnja je zanimiva in prijetna, volan in menjalnik sta super odzivna, v notranjosti pa avto ponuja precej bonbončkov, od navigacije, možnosti gledanja videov, možnosti glasovnega upravljanja vseh dodatkov, uporabo bluetootha, uporabo spletnega radia in še bi se našlo bonbončkov. Če boste želeli na Mini Cooper All4 S Countryman - Slovenija - Testiraj MINI - A-Cosmosmultimedijski sistem priklopiti svoj iPod, boste potrebovali poseben kabel, ki združuje USB in AUX v iPod priključek, saj vam bo samo tako predvajalo glasbo na iPodu preko zvočnikov v avtu. Omenim naj  samo še odlično svetilnost žarometov avtomobila, saj je bil opremljen s Xenon žarometi, ki pa več kot odlično opravljajo svoje delo. In ker sem še pokukal pod pokrov motorja, naj omenim dejstvo, da je prostor za zamenjavo žarnic lepo dostopen za uporabnika, kar se večkrat dandanes izkaže za veliko težavo pri nekaterih drugih avtomobilih.

Torej, če si želite extra lepotca z divjo naravo in niste človek, ki bi dejal: “Za ta denar, dobim takšen avto, da samo gledaš.”, potem vam priporočam, da Minija preizkusite in naj vas tako še bolj prepriča.

Zanimivo je, ko se pelješ preko meje na Hrvaško in na hrvaški strani policist reče svoji kolegici policistki ob pregledu dokumentov: “Ovo ti je avto, a!” in njegova kolegica ostane brez besed ob gledanju Minija. Lahko rečeš samo še “Doviđenja”, se nasmehneš, zapreš okno, da ne izgubljaš hladu klime, ter nadaljuješ svojo pot proti obali.

Cool: Ne tako cool:
– izgled – senčniki vetrobranskega stekla
– udobje – pogled na desno ogledalo
– multimedija (Audio, Navi) – sedeži v črnem usnju
– lega na cesti
– odzivnost
– pogon na vsa kolesa

Še fotogalerija:

7GSdIGzYh7xI32j6zuSH65gBm3qBrkFl

Dodaj odgovor

Pravilno izpolnite prazno polje. *